Stiri Petru Mărgineanu
Petru Mărgineanu
Autobahn
Traducerea: Diana Iliescu
Videoproiectii & lighting design: Lucian Moga
Muzica & sound design: Petru Mărgineanu
Autobahn - o colectie de cinci piese intr-un act - parcurge in viteza destine si experiente umane, limitate fiecare, la propriu, in timp si spatiu, de interiorul unei masini. Cu o onestitate brutala si, de ce nu, voyeurista, Autobahn intra in intimitatea unor oameni aparent normali, calatori in trafic: o fiicã toxicomana in conflict cu mama ei; un adolescent rapit de un pedofil; un sot inselat; un cuplu imposibil; o mama adoptiva oscilind intre procesul de constiinta declansat de abandonarea fiului si suspiciunea de abuz sexual ce planeaza asupra tatalui. Autobahn - o radiografie dura a societatii in care traim.
O privire realista si, totodata, cinica asupra unor teme sociale de stricta actualitate.
O imagine provocatoare si bulversanta a conceptiilor si prejudecatilor noastre. Tabu-uri sparte, relatari socante: Autobahn.
8PT N9UĂ, 89... fierbinte după '89
Scenariu de Ana Mărgineanu pe texte de Ştefan Caraman, Peca Ştefan, Petre Barbu, Paul Cilianu, Călin Blaga
Premii:
Festivalul Dramaturgiei Romanesti de la Timisoara, editia a XI-a:
GHEORGHE VISU - Premiu pentru cel mai bun actor
COCA BLOOS - Premiul pentru cea mai buna actrita
MARELE PREMIU Festivalul de Dramaturgie Contemporana de la Brasov, editia a XVI-a:
GHEORGHE VISU - Premiul pentru cel mai bun actor
PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI
Vreti un spectacol cu povesti romantice si lacrimogene? Nu veniti aici!
Vreti o comedie draguta si calduta care sa va adoarma? Ramaneti acasa cu televizorul!
Vreti un spectacol snob si pretios? Nu, nu, ati gresit adresa!
Vreti sa aflati ce mai e nou? Va intereseaza un spectacol care sa va priveasca personal?
Premiera absoluta la puterea cinci, suna tentant?
Cinci dramaturgi noi v-au studiat si au scris pentru voi cinci piese care nu s-au jucat niciodata.
Aveti curajul sa vedeti ce au gandit? Va asteptam!
(Ana Margineanu)
In 89.89... fierbinte dupa '89, Ana Margineanu transeaza corpul anchilozat al Romaniei post-decembriste, incitandu-l - prin conturul steagului aplicat pe chilotii unei Marlyn lascive - sa se trezeasca. "Albul cel mai pur" e in tandem cu eternul si fascinantul tricolor. Nu noutatea scriiturii sau a tematicii este aportul spectacolului, ci tipul de abordare inter-textuala, care suprima parametrii conventiei, destructurand-o pe masura ce rolul devine o schita de joc. Decliseizarea, anularea distantei scena - sala (actorii sunt asezati la inceputul spectacolului in public) nu doar in sens fizic, ci si ca element de constructie subterana, alimenteaza dinamica spectacolului. Accentul cade pe interactivitatea sustinuta abil de actori, formula - liant a spectacolelor Anei Margineanu care le asigura o anumita unitate de structura.
(Mihaela Michailov - Observator cultural 23-29 noiembrie 2004)
Un scenariu inspirat conceput, pe muchie de cutit, acut, cu tensiuni de tot felul, cu ironie si auto-ironie, cu tente parodice de plina clasa, cu umor acid, taios, usturator, cu situatii si relatii umane, deloc sofisticate, de zi cu zi, din mintea si din sufletele tuturor. Analiza propune de fapt investigarea continua a trecutului, a raportului fiecaruia cu el - emotional, social, moral, rezidual - pentru ca pe acest raport se inalta prezentul, eliberant sau angoasant. (.) Spectacolul Anei Margineanu este ca un concert de camera. Mica orchestra sustine o partitura ce pare accesibila. Aici este si clenciul, momeala. Pare pe intelesul tuturor si are, totodata grade de receptare. Concertul este dirijat impecabil, este interpretat de virtuozi. Fiecare nota conteaza, fiecare instrument în parte, fiecare atac, precum si fiecare solo in parte care nu ar putea sa fie minunat daca nu s-ar sprijini pe calitatile partenerilor.
(Marina Constantinescu - Romania literara 24-30 noiembrie 2004)
Spectacolul a participat la:
- Festivalul Dramaturgiei Romanesti de la Timisoara, editia a XI-a (3 - 10 octombrie 2004)
- Festivalul de Dramaturgie Contemporana de la Brasov, editia a XVI-a (12 - 19 noiembrie 2004)
- Festivalul de Teatru de Camera si Underground, Arad, editia a III-a (16-22 mai 2005)
- Festivalul International de Teatru de la Sibiu, editia a-XII-a (26 mai - 5 iunie 2005)
- Gala noilor generatii "Capul de regizor", Buzau, editia a II-a (12 - 18 iunie 2005)
Marlene
Coregrafia: Florin Fieroiu