Stiri Crenguţa Hariton
Crenguţa Hariton
Ritmuri
Ritmuri – un spectacol pentru toată lumea!!!
Producţia are ca tematică cele mai importante momente ale ciclului vieţii: naştere, botez, căsătorie, război, moarte, reflectate în tradiţiile populare româneşti.
În construcţia sa, montarea se bazează pe ritualuri, tehnici de teatru popular, texte muzicale autentice legate de aceste evenimente, având o caracteristică vizuală pregnantă, ceea ce îl face accesibil publicului oricărei culturi.
De altfel, această abordare a specificului românesc, tratat în limbajul universal, este soluţia ideală pentru afirmarea teatrului nostru în străinătate, prin depăşirea tuturor barierelor de înţelegere.
Ritmuri are şi avantajul de a se putea juca atât pe o scenă obişnuită, cât şi în spaţii neconvenţionale.
Îi prevestim viaţă lungă şi multe căi de străbătut prin lumea largă.
Diana Lupescu:
„Te naşti, creşti, trăieşti într-un anumit loc fără să conştientizezi câtă importanţă au un miros anume, o culoare anume, un anumit colţ de iarbă, un chip...
Trăieşti, îmbătrâneşti - dacă ai noroc -, şi aşteptând marea trecere îţi vin în minte, oriunde te-ai afla în lume, zâmbetul tânăr al mamei, gustul pâinii, vălătucii veseli de fum din ţigara tatei, o pisică întinsă la soare, o noapte înstelată, gustul zăpezii la prima ninsoare, lucruri... „mărunte”.
Viaţa adevărată, cea care ajunge la suflet, e făcută din gesturi şi lucruri simple. Ce păcat că, vanitoşi cum suntem, ne dăm seama prea târziu şi nu mai avem viaţă să ne bucurăm de ele.”
Roxana Colceag:
„În experienţa noastră artistică am încercat să refacem câteva din etapele cele mai importante ale trecerii noastre prin această lume. Imbold ne-a fost inspiraţia creatoare din momentele de improvizaţie dictate de situaţie şi teme de mişcare. În dorinţa de a fi cât mai aproape de puterea fantastică a cuvântului nerostit, am apelat la resursele inepuizabile ale expresiei corporale, ale cântului şi dansului.
O trupă tânără, receptivă la orice provocare, care s-a dăruit cu tot sufletul, într-un timp relativ scurt, să descopere sacralitatea ritualului popular. Sper că emoţia şi dragostea cu care s-a lucrat, să susţină delicata construcţie a unui spectacol despre “suflet”, realizat cu mult “suflet”.
Antigona
Cheek to Cheek
Traducerea: Carmen Vioreanu
Sound-design: Vlaicu Golcea
stagiunea 2004-2005
O comedie cruda despre afrodiziacul fara gres care este moartea... Un spectacol tandru-grotesc despre fiinte vulnerabile, despre iubirea care topeste sloiurile de gheata ale singuratatii... Un spectacol marca Radu Afrim!
CHEEK TO CHEEK, insolitul titlu dat piesei sale de dramaturgul suedez contemporan Jonas Gardell, trimite, fireste, la celebra melodie compusa de Irving Berlin si lansata de Fred Astaire in anii de "sclipire si glamour" ai Hollywood-ului. Asocierea nu e intamplatoare: Nevoia noastra de mangaiere e infinita, repeta personajul principal, Ragnar Ronn, un artist mediocru care face roluri de travestit pe scena cabaretelor de mana a doua. Cosmarul ratarii ii devine cu atat mai insuportabil cu cat nu ingaduie nimanui sa se incalzeasca alaturi de el la lumina Sfintelor Judy (Garland), Marilyn (Monroe), Edith (Piaf)... Si totusi, o femeie satula de marele frigider alb al existentei sale indrazneste sa se apropie... Margareta nu are de ales. Pentru ea - oricat de dur, oricat de umilitor - "e definitiv totul"!
CHEEK TO CHEEK este primul spectacol pus in scena la Teatrul "Nottara" de catre RADU AFRIM, regizorul cel mai en vogue al unei generatii in plina ascensiune, multipremiat si urmarit deja cu asiduitate de numerosi fani. Cu scenografa ALINA HERESCU a mai colaborat la productiile De ce fierbe copilul in mamaliga de Aglaja Veteranyi (Teatrul Odeon), Plaja de Peter Asmussen (Teatrul "Maria Filotti" din Braila), America-stie-tot de Nicole Dutu (Green Hours). Muzicianul de jazz si sound-designer-ul VLAICU GOLCEA i-a fost, in schimb, alaturi la spectacolul Mansarda la Paris cu vedere spre moarte de Matei Visniec (Teatrul National din Cluj).
JONAS GARDELL s-a nascut in 1963, in Suedia. Locuieste in prezent la Stockholm. Este actor de stand-up comedy, poet, scenarist de film, dar si un cunoscut romancier, volumul autobiografic Copilaria unui comic fiindu-i deja tradus in romaneste, iar un altul urmand sa apara in curand la aceeasi editura, Vremea, in traducerea lui Carmen Vioreanu. Ca dramaturg, a fost prezent in tara noastra si anul trecut, cand doua dintre piesele sale, Cheek to cheek si Iadul este amintirea fara puterea de a mai schimba ceva, au facut obiectul unor interesante spectacole-lectura, pe scena Teatrului "Bulandra".
Hangiţa
O hangita frumoasa (Mirandolina), un marchiz sarac (dar mandru), un conte bogat (care imparte cadouri) si un cavaler misogin (care declara ca nu se va lasa prins in mrejele vreunei femei)! Fara indoiala, este vorba de o comedie italiana a secolului al XVIII-lea.
Desi este curtata de contele D'Albafiorita si de marchizul di Forlipopoli, atentia Mirandolinei este atrasa de cavalerul di Ripafratta.
Dar, cum siguranta, dragostea si viclenia femeilor nu s-a schimbat in ultimele doua secole, drept urmare pare aproape imposibil sa nu apreciem aceasta piesa atemporala, privind-o pur si simplu ca pe o comedie de situatie si de caracter.
Despre "Hangita", Carlo Goldoni scria in "Memoriile": "fara a o citi n-ai crede ca planurile, demersurile si triumful Mirandolinei pot izbandi intr-un rastimp de douazeci si patru de ore. Am fost poate lingusit in Italia, dar toti m-au incredintat ca nu scrisesem pana atunci nimic mai firesc si mai bine condus si ca actiunea piesei e completa si sustinuta in chip desavarsit".