Expoziția „Dialog portretistic“ semnată Daniela Făiniș

Primăria Municipiului București și Centrul Cultural Palatele Brâncovenești de la Mogoșoaia vă invită la expoziția personală
Dialog portretistic semnată Daniela Făiniș. Vernisajul va avea loc duminică, 19 iulie, ora 16:00.
Expoziția poate fi vizitată la galeria Ghețărie în perioada 19 iulie – 31 august 2015.
Expoziția personală a Danielei Făiniș reunește portrete diferite ca abordare stilistică, de la lucrările în ronde-bosse la crochiurile și studiile transpuse pe suprafața porțelanului.
Începute în ’88, portretele în ronde-bosse din această perioadă sunt eliberate de orice detaliu, au o textură fără asperități, sunt caracterizate printr-un decor spectaculos, barochizant, cu aplicații din brocarturi fine de porțelan.
Odată cu anul 1992 Daniela Făiniș acordă o deosebită importanță studiului portretistic care se revendică unei stilistici renascentiste. Asemănătoare unor construcții contrapunctice, elementele discursive formează un dialog al fragmentelor și fâșiilor. Daniela colează enunțuri care provin din limbaje diverse, astfel, peste forma în ronde-bosse artista suprapune fragmente din măști de expresie pe care le juxtapune fâșiilor-portret cu incizii, semnelor grafice și intervențiilor colorate. Ideologic, dispunerea stratificată corespunde ontologiei tripartite a lui Jean-Paul Sartre, enunțată astfel: corpul-ca-existență-pentru-sine-însuși, corpul-ca-existență-pentru-ceilalți, corpul-ca-existență-obiectivă (subiectul se privește pe sine din perspectiva celorlalți).
Toate aceste perioade creative nu aparțin numai segmentelor temporale menționate, ele sunt dinamice, fiind reluate și în alte intervale, dar cu abordări inedite, în care predomină modelajul ori grafismele cu albastru cobalt.
Arse la temperaturi de 1340°C sau 1450°C, lucrările Danielei Făiniș sunt veritabile performanțe tehnice.
Raluca Băloiu
Daniela Făiniş a debutat în 1988, participând la numeroase expoziţii interne şi internaţionale, obţinând numeroase premii și distincții: Premiul I la Bienala Internaţională a Artiştilor Ceramiști, Aveiro, Portugalia (1997); medalia de aur la Concursul Internaţional de Artă Ceramică, Gualdo Tadino, Perugia, Italia (1989, 1990); Marele Premiu la Bienala Internațională Artele Focului, București (1998); mențiunea de onoare la Competiția Internațională de Ceramică de la Mino, Japonia (2002). În 2004 Daniela Făiniș a primit Ordinul Cultural al României.
Operele sale se află în muzee şi în colecţii din Belgia (în Colecția de Artă a Parlamentului European de la Bruxelles), SUA (în Colecția Atelierului de Ceramică din Philadelphia), Japonia (în Colecția Fundației care susține ceramiștii de peste Ocean, Tajimi, Gifu) și România (în Colecția Muzeului Național de Artă Contemporană și a Muzeului Cotroceni).
The personal exhibition of Daniela Făiniș reunites portraits which are different as stylistic approach, from the works in ronde-bosse to the croquis and studies transposed on the porcelain’s surface.
The ronde-bosse portraits were begun in the 80’s. Freed from any detail, they have an even texture and they are characterized by a spectacular, baroque-like scenery, with applications made of fine porcelain brocades.
Ever since the 90’s and up to now, Daniela Făiniș has granted crucial importance to the study of the portrait which uses a Renaissance stylistics. Similar to counterpoint constructions, the discourse elements make up a dialogue of fragments and strips. Daniela collates statements coming from various languages; thus, over the ronde-bosse form, the artist overlaps fragments of expression masks which she juxtaposes to portrait strips with incisions, to graphical signs and colored interventions. Ideologically, using layers corresponds to the threefold ontology of Jean-Paul Sartre, stated as follows: the body as existence to itself, the body as existence for the others, the body as objective existence (the subject looks at himself from the perspective of others).
In Daniela Făiniș’s work we identify a portrayal stylistic dynamics through resuming certain stylistic orientations in different periods.
Burnt at temperatures of 1340°C or 1450°C, the works of Daniela Făiniș are characterized by an incredible technical performance.
Raluca Băloiu
Daniela Fainis's debut took place in 1988 and she participated in numberless internal and international exhibitions, obtaining many prizes and awards: The First Prize at the International Biennale of Ceramist, Aveiro, Portugal (1997); Golden Medal to Concorso Internazionale Della Ceramica D’arte Gualdo Tadino, Perugia, Italy (1989, 1990); The Great Prize at Arts of Fire International Biennale, Bucharest (1998); she received an honor mention at the International Ceramics Competition of Mino, Japan (2002). In 2004 Daniela Fainis was awarded the Cultural Order of Romania.
Daniela’s works can be found in Museum and Collections by Belgique (European Parliament ‘s Art collection Bruxelles) in the US (“The Clay Studio Collection “ Philadephia), in Japan (Foundation “Support Organization for Overseas Ceramist“, Tajimi) and in Romania (National Museum of Contemporary Art, and National Museum Cotroceni, from Bucharest).